تبلیغات
آسا وبلاگ - گواراترین نوشیدنی دنیا
 
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی,خوش آمدید به وبلاگ من.
اینجانب محمدرضا هدایتی متولد نی ریز فارس,دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی همدان هستم.
لطفا برای بهبودی مطالب این وبلاگ ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید.لطفا ما را در افزایش کیفیت مطالب یاری کنید...

مدیر وبلاگ : محمد MRT
صفحات جانبی
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


کد ساعت فلش


فال حافظ

ابزار فال حافظ



کد لوگو حمایت از کشور ایران

آسا وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم




بیشترین قسمت بدن را آب تشکیل می دهد.هنگام تولد میزان آب بدن 75 تا 85 درصد وزن بدن است که با افزایش سن و بافت چربی این میزان کاهش یافته و به 60 تا 70 درصد در بزرگسالان لاغر و 45 تا 55 درصد در بزرگسالان چاق می رسد.عضلات و اندام های احشایی حاوی بیشترین غلظت آب هستند.در حالی که بافت های کلسیفیه شده مانند استخوان ها کمترین غلظت آب را دارند.بطور کلی غلظت آب بدن بستگی به نسبت عضلات به چربی دارد.آب بدن افراد ورزشکار به علت توده بالاتر بیشتر است.در سالمندی به علت کاهش توده عضلانی آب دن کاهش می یابد.در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا ما برای حیات به آب احتیاج داریم.با ما همراه باشید.


آب:مایه حیات

باید بدانید تمام واکنش های بدن ما در محیط آبی انجام می شود و آب محیط بسیار مناسبی را برای تمام این واکنش ها فراهم می کند.آب برای تمام فرایندهای فیزیولوژیکی متابولیسمی جذب دفع و ...لازم است و نقش مهمی در ساختمان و عملکردد گردش خون و تامین و تنظیم حرارت بدن ایفا می کند.اتلاف حدود 20 درصد از آب بدن سبب مرگ می شود و تز دست دادن 10 درصد از آب بدن اختلالات شدیدی را همراه دارد.در هوای معتدل بزرگسالان تا 10 روز و کودکان تا 5 روز  بدون آب زنده می مانند.این در حالی است که ما هفته ها می توانیم بدون غذا زندگی کنیم.

آب:مهم ترین تنظیم کننده دمای بدن

آب نقش بسیار مهم و حیاتی را در تنظیم حرارت و دمای بدن دارد.در شرایط آب و هوای گرم آب موجود در بدن از طریق تعریق و تبخیر بدن ما را خنک نگه می دارد.عکس این اتفاق در آب و هوای سرد رخ می دهد که از طریق کاهش فرآیند تعریق و تبخیر از بدن از اتلاف حرارت بدن جلوگیری می شود.

آب:محافظت کننده مفاصل و بافت ها

آب موجود در مفاصل و بافت ها سبب حفاظ آن ها از تخریب و آسیب دیدگی می شود.

آب:دوست دار سلامت قلب

دریافت مقادیر کافی آب روزانه به بهبود عملکرد و تقویت سیستم قلب و عروق کمک کرده و سبب کاهش حملات قلبی و پیشگیری از سکته قلبی می شود.

آب:بهبود دهنده عملکرد روده ها

دریافت کافی مقادیر آب در روز باعث حفظ عملکرد مناسب روده ها شده و از یبوست جلوگیری می کند.در صورت عدم دریافت آب مکفی در روز بدن بیشترین بار جذب آب را از مواد غذایی داشته و در نتیجه با کاهش آب موجود در موتد دفعی یبوست ایجاد می شود که خود زمینه ساز بسیاری از مشکلات است.

آب:کمک کننده عملکرد کلیه ها

دفع سموم و موتد زائد وظیفه ای بسیار مهم در بدن است.یکی از این سموم نیتروژن اره خون است.وظیفه دفع این ماده زائد بر عهده کلیه ها است.این ترکیب محلول در آب است و باید از طریق ادرار از بدن دفع شود.مقادیر مکفی آب سبب بهبود عملکردکلیه ها می شود.در ضمن کم آبی می تواند کلیه ها را مستعد سنگ سازی کند.در صورت کمبود آب ادرار غلیظ شده و رنگ آن تیره می شود.هم چنین کم آبی می تواند در دراز مدت سبب سوزش هنگام ادرار شود.

آب:کاهنده وزن

دریافت مقادیر کم آب سبب کاهش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می شود و می تواند زمینه اضافه وزن و چاقی را فراهم کند.اما زمانی که شما دریافت مکفی از آب را در طی روز داشته باشید می توانید با افزایش سوخت و ساز بدن تان وزن تان را کاهش داده یا آن را کنترل کنید.

آب:حمل کننده مواد مغذی در بدن

92 درصدخون را آب تشکیل می دهد. اکسیژن و مواد مغذی به کمک خون به تمتم بافت ها و ارگان های بدن می رسد.زمانی که غذای خورده شده در دستگاه گوارش هضم و ریزمغذی ها تجزیه می شود آب اجازه ورود این ریز مغذی ها را به جریان خون می دهد.به جز اسیدهای چرب همگی این مواد مغذی محلول در آب هستند و این مواد مغذی و اکسیژن  از طریق جریان خون به تمام بافت های بدن می رسد.علاوه بر آن دریافت مکفی مقادیر قابل توجهی آب در روز بدن را در مقابل بیماری ها مصون می دارد.

توصیه های طلایی:

در صورتی که آب در زمان های خاصی از شبانه روز خورده شود می تواند بیشترین سودمندی را برای بدن داشته باشد:

1)2 لیوان آب بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب به منظور فعال شدن عملکرد ارگان های داخلی بدن.

2)یک لیوان آب 30 دقیقه قبل از صرف وعده های غذایی به منظور کمک به هضم مواد غذایی و کنترل اشتهای کاذب.

3)یک لیوان آب قبل از رفتن به حمام و دوش گرفتن به منظور کمک به کاهش فشار خون.

4)یک لیوان آب قبل از خواب به منظور پیشگیری از سکته مغزی و حملات قلبی.

5)روزانه افراد باید حدود 8 لیوان آب بخورند تا مقدار مناسب آب را برای بدن فراهم کنند.

123.jpg

((دوستان گلم نظر یادتون نره))





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 11 شهریور 1394 :: نویسنده : محمدرضا هدایتی
نظرات ()
پنجشنبه 12 شهریور 1394 ساعت 01 و 32 دقیقه و 54 ثانیه
لایک اگ با تبادل لینک موافقین بگین لینک کنم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر